FC SlováckoEL-lodtrækningenLodtrækningen gælder playoffkampene om en plads i Europa League-gruppespillet. Holdene er inddelt i fire puljer, der blandes efter en indviklet fordelingsnøgle. Silkeborg indtræder direkte i Pulje 1 og skal møde et hold fra enten Pulje 3 eller 4. Vinder Silkeborg, er klubben videre til gruppespillet i Europa League. Bliver det til samlet nederlag, må Silkeborg ”nøjes” med gruppespillet i Conference League. CL-reaktion fra FCK-cheftræner”Det var på papiret den hårdeste lodtrækning, vi kunne få, men det er også verdens største klubturnering, vi spiller om at komme ind i, så der vil konkurrencen altid være knivskarp, " siger Jess Thorup om de kommende kampe mod Trabzonspor #fcklive #ucl https://t. co/siptAYmFAv— F.
FC Köln FC Lugano/Hapoel ****-Sheva FC Fehérvár FC/FC Petrocub-Hincesti FC Spartak Trnava/Raków Czestochowa Levski Sofia/Hamrun Spartans Gruppe 4 KuPS Kuopio/ Young Boys Dundee United/AZ Alkmaar West Ham Molde/Kisvarda Fenerbahçe/1. FC Slovácko Paide Linnameeskond/Anderlecht Wolfsberger AC/Gzira United Riga FC/Gil Vicente FC AIK/KF Shkëndija Viborg FF/B36 Tórshavn ECL: ReglerneHoldene er inddelt i fire grupper. Derudover er der en Champions Path med holdene, der ryger ud af Europa League–kvalifikationen. (I tilfælde af exit fra EL–kvalen er Silkeborg direkte videre til Conference League–gruppespillet).
) og kæmpe for min plads. Jeg havde taget den samme beslutning den dag i dag, siger han, mens han påpeger, at han aldrig var i direkte kontakt med mestertræneren Pep Guardiola. Der er store forventninger til nordmanden, som selv mener, at han er bedst på den centrale midtbane, i Brøndby. Håkon Evjen gjorde da også fredag sit til at banke disse forventninger i vejret, da han kom på måltavlen i 2-1-sejren over Elfsborg i en testkamp.
Nyt Brøndby-indkøb: Derfor afviste jeg Man CityTilgangen af Håkon Evjen har været længe undervejs i Brøndby. Klubbens fodbolddirektør, Carsten V. Jensen, sagde for nylig til Tipsbladet, at man har haft kig på nu 22-årige Evjen, siden han var 15 år gammel, og her otte år senere har klubben har endelig fået sit ønske opfyldt. Evjen brød igennem i ***ø/Glimt, hvilket i starten af 2020 sikrede ham et skifte til AZ Alkmaar i Æresdivisionen. Her fik han dog aldrig sit internationale gennembrud, og nu er han vendt tilbage til Skandinavien for at få karrieren på ret køl igen for så at blive solgt til en af de bedste ligaer i Europa, hvilket han har har gjort klart over for Tipsbladet. Evjen selv er da også klar over, at der også var interesse fra Brøndby dengang, og han fortæller til Tipsbladet, hvorfor et skifte til den danske klub ikke kom på tale.
- Der var noget der, men det var et godt skridt for mig at tage til Holland. Jeg føler, det er et bedre tidspunkt for mig at være i Brøndby nu end tidligere. Jeg har mere erfaring, så det passer mig bedre, siger han. Brøndby var ikke den eneste klub, som havde øje på Evjen i ***ø/Glimt-tiden. Også storklubben Manchester City blev rygtet til Evjen, og der var konkret interesse, fortæller han. Det var dog ikke noget, han var interesseret i, efter han havde vænnet sig til at spille seniorfodbold. - Jeg spillede på A-holdet i ***ø, og det ønskede jeg at fortsætte med. Jeg ville ikke spille ungdomsfodbold igen. Jeg ville hellere etablere mig på førsteholdet (I ***ø/Glimt, red.
Røde Stjerne/FC Pyunik – FC Sheriff Tiraspol/FC Viktoria Plzeň. Ludogorets/GNK Dinamo – ***ø/Glimt/FK Žalgiris Vilnius. Holdene nævnt først har hjemmebane i den første kamp. EL: ReglerneHoldet, der trækkes først, har hjemmebane i det første opgør. Vinderne af de ti opgør kommer videre til gruppespillet i Europa League. Taberne ryger i Conference League-gruppespillet. EL. De fire puljerPulje 1 (Prioritet 1):KAA GentAustria WienHeart of MidlothianSivassporDniproSilkeborg IFDisse hold trækkes op imod hold fra Pulje 3 og 4. Pulje 2 (Prioritet 2):PFC Ludogorets 1945/GNK DinamoRøde Stjerne/FC PyunikFC Sheriff Tiraspol/FC Viktoria PlzeňQarabağ FK/FerencvárosiBodø/Glimt/FK Žalgiris VilniusMaccabi Haifa/Apollon LimassolPulje 3 (Prioritet 3):Malmö FF/F91 DudelangeShamrock Rovers/FC ShkupiLinfield FC/FC ZürichOlympiakos/ŠK Slovan BratislavaNK Maribor/HJK Helsinki Pulje 4 (Prioritet 4):Omonoia FCAEK Larnaca FC/FK PartizanFenerbahçe SK/1.
Hold 1 – hold 6. Hold 5 – hold 9. Hold 4 – hold 7. Hold 2 – hold 8. ECL: Brøndby evt. til Bulgarien eller IrlandHoldene fordeles efter en nøgle, der gælder for alle fire grupper. Fordelingsnøglen for grupper 1 til 3 lyder:Hold nummer 7 – hold nummer 1 i hver af grupperne. Det betyder, at CSKA Sofia/Saint Patrick's Athletic FC skal op mod Brøndby IF/FC Basel. Hold 3 mod hold 5. Hold 2 mod hold 8.
FK ***ø/Glimt live resultater, resultater, stillinger, FK ***ø/Glimt - Viborg FF live | Fodbold, NorgeHJÆLP: Du er på FK ***ø/Glimt live resultater siden i Fodbold/ Norge sektionen. Flashscore. dk tilbyder FK ***ø/Glimt live resultater, slutresultater, delresultater, stillinger og kampdetaljer(målscorer, røde kort, oddssammenligning mm. ). Udover FK ***ø/Glimt live resultater kan du følge mere end 1000 fodboldturneringer fra mere end 90 lande rundt omkring i verden på Flashscore.
UEFA Europa Conference League 2022/2023 - Sofabold
Sådan forløb de danske holds europæiske lodtrækningTak for nuI de kommende dage gælder det så kampene for de danske hold i tredje kvalifikationsrunde i de forskellige turneringer:Tirsdag den 2. august 21:00 Benfica-FCMOnsdag den 3. august 19:00 Viborg-B36Torsdag den 4. august 20:30 Brøndby-Basel Tirsdag den 9. august 19:00 B36-Viborg Tirsdag den 9. august 19:45 FCM-Benfica Torsdag den 11. august 19:00 Basel-BrøndbyPå gensyn. OpsamlendeDermed har alle fem danske hold i dagens lodtrækninger fået modstandere. Champions League:FC København – Trabzonspor AŞ. FC Dynamo Kiev/SK Sturm Graz – Benfica/FC Midtjylland. Europa League:NK Maribor/HJK Helsinki – Silkeborg IF. Conference League:West Ham – Viborg FF/B36 Tórshavn.
De fire grupper Gruppe 1 Seedede hold: Brøndby IF/FC Basel Breidablik/ Başakşehir APOEL FC/FC Kyzylzhar Petropavlovsk Fiorentina Useedede hold: Sepsi OSK Sfantu Gheorghe/Djurgårdens IF FC Twente/FK Čukarički PFC CSKA Sofia/Saint Patrick's Athletic Lillestrøm/Royal Antwerp Gruppe 2: Neftçi PFK/SK Rapid Wien FC DAC 1904/Fotbal Club FCSB Maccabi Tel-Aviv/Aris Thessaloniki Villarreal Nice Hajduk Split/Vitória SC FC Vaduz/Konyaspor Viking/Sligo Rovers Gruppe 3: SK Slavia Praha/Panathinaikos AEK Larnaca/FK Partizan Beograd FC Zorya Luhansk/Universitatea Craiova 1.
Vi er tilbage 13:50 med optakt til lodtrækningen til playoffrunden i Conference League, hvor Brøndby og Viborg er med i hatten. EL: Datoerne4. august: Lodtrækningen til gruppespillet i Europa League. Silkeborg træder direkte ind i playoffrunden og er med et nederlag til slovenske Maribor eller finske HJK sikret gruppespil i Conference League. EL: Silkeborg mod Maribor eller HJK! Dnipro – AEK Larnaca FC/FK Partizan.
og goddag til halvanden uges kamp- og træningslejr i Spanien
(Se tv) ***ø Glimt Viborg direkte live 2 februar 2023
Genlæs livebloggen: Silkeborg og Viborg kæmpede for at
I hver gruppe er halvdelen af holdene seedede, mens den anden halvdel er useedede. Et seedet hold møder et useedet. Brøndby er i gruppe 1. Viborg er i gruppe 4. Klar til Conference LeagueLodtrækningen gælder playoffkampene om en plads i gruppespillet. Brøndby og Viborg er begge med i lodtrækningen, men for at nå playoffkampene skal de to hold lige vinde deres opgør samlet i tredje kvalifikationsrunde over henholdsvis Basel og B36 Torshavn. Pause til 13:50Med Silkeborgs modstander på plads holder vi en lille pause.
KAA Gent – Omonoia FC. Austria Wien – Fenerbahçe/1. FC Slovácko. Linfield FC/FC Zürich – Heart of Midlothian. NK Maribor/HJK Helsinki – Silkeborg IF. Malmö FF/F91 Dudelange – Sivasspor. Qarabağ FK/Ferencváros – Shamrock Rovers/FC Shkupi. Maccabi Haifa/Apollon Limassol – Olympiakos/ŠK Slovan Bratislava.
***ø/Glimt
Hold 4 mod hold 6. ECL: Lodtrækningen er i gangDen starter med lodtrækningen til den såkaldte Champions Path. Den er ikke relevant for Brøndby eller Viborg. ECL: Det gælder lodtrækningenHoldet, der trækkes først, har hjemmebane i det første opgør. Vinderne af opgørerne kommer videre til gruppespillet i Conference League. Taberne ryger ud og skal ikke spille mere europæisk fodbold. ECL.
Lodtrækning til europæiske turneringer - TV 2 - TV2 Sport